Saturday 19 October 2013

I'm Childish and I Know It!!

Assalamualaikum semua...

     Salam Isya', salam Ahad & salam malam minggu. Ni nak share hobi yang tak dapat saya hapuskan, iaitu...menjadi seorang yang kebudak-budakan. Hehehe, so saya tunjukkan beberapa bukti di mana saya menjadi amat budak-budak, terutama apabila saya balik kampung.. ^_^

 

 

 

Berhari jugalah nak buat semua ni
(Selit2 buat kalau penat buat assignment)

     Next, saya menjadi pegawai perancangan bandar (title ntah ape2)...hehehe.

1. My Mini Bakery

 






2. My Mini Flower Shop. Yang ni tak berapa susah nak jaga sebab semua dah stick.


3. My Mini Fruit Shop



4. My Mini Girls' House. Ha...yang ni pula menimbulkan persoalan di minda anak buah yang kecil tu... "Kak Ila, kenapa ada 1 rumah aje?? Yang lain semua kedai. Orang yang kerja kat kedai tu tinggal kat mana?" Haa...itu dia, soalan yang buat saya terdiam. Dik, akak beli ikut set, tak ikut bilangan orang dia (Failed jadi pegwai pengurusan bandar...)



5. My Mini Hamburger Stall



6. My Mini Ice Cream House. Tapi terlindung gambar anak gajah tu beri aiskrim kat anak itik yang tunggu kat tepi lampu isyarat.. :(




7. My Mini Lovely Store



8. My Mini Sushi Restaurant. Ha, yang ni my favourite restaurant!!!

 












9. My Mini Western Restaurant. Yang ni pun tak kurang best gak..except restaurant ni hidangkan wine...dan kerusi & meja dia selalu sangat tanggal.. :(


 





10. My Mini Warm Cabin. Ni my last creation with my cousin, Ayang.. Nampak macam small castle, tapi tak tau kenapa nama yang diberi adalah Warm Cabin



11. And last but not least, My Mini Music Room. This was the most difficult one to be made, since it need more tools and it also take my time the most. From how to understand how to build it since all the instructions were in Chinese, but I take Japanese in my third language study. Akhirnya, malam kedua baru siap sebab nak cari screwdriver mata bunga (masih ingat KH-Kemahiran Hidup form 1-3) yang size paling kecil sebab skru yang diberi adalah saiz skru cermin mata...



 



 



 

 



     My Mini Warm Cabin & My Mini Music Room adalah hasil cuti mid semester ni, manakala buliding assemble yang lain tu kerja masa cuti semester yang lepas. My Mini Music Room tu memang mencabar giler... Segala-galanya mini.

     By the way, hehehehe selain building assemble, minat pertama saya adalah jigsaw puzzle. Tapi sebab mak bising sebab jigsaw puzzle saya bersepah, saya stop beli jigsaw puzzle & start main building assemble ni. Tapi actually building assemble ni pun mak bising gak (plus abah pun bising gak) sebab saya degil nak biarkan building assemble ni kat bilik..hehehe..

     Ni gambar jigsaw puzzle. Salah satunya dah berjaya di'frame'kan. Yang lain...hmm..bajet tak cukup..hehehe. Yang bajet tak cukup tu jadi magsa base building assemble...




Tasik Hitam yang memisahkan dua kawasan bangunan
hehehehehe *evil grin..

     Okaylah, nak dengar kawan-kawan yang sedang menjadi dj online radio. Nak dengar juga?? hehehe silakan... promote IMR fm --> http://tunein.com/radio/IMR-FM-s185245/. Sambil-sambil tu bolehlah buat assigment yang sempat disentuh kertasnya tetapi belum sempat dikerjakan... ^_^

Wassalam...

No comments:

Post a Comment