Tuesday 9 July 2013

Speechless

Assalamualaikum dan selamat malam (even actually dah pagi :) )

          Tetiba terasa nak menulis walaupun petang tadi dah ada entry. Tetiba rasa speechless sangat. Tetiba rasa...okay, sekarang kita dah even. Tetiba senyum sorang-sorang. Tetiba macam jadi tak betul. Tetiba ketawa sorang-sorang. Tetiba rasa bersemangat giler nak belajar!!!


          Saya ada seorang kawan. Kawan lama. Sebelum ni, saya berjuang habis-habisan dalam pelajaran untuk menyaingi dia. Betul-betul habis-habisan. Then, lepas habis sekolah semua bawa haluan masing-masing. So, nak compete macam mana kalau dah aliran yang berbeza??? Setiap aliran mengandungi subjek yang berbeza. Rasa macam tidak adil untuk dibandingkan jika ianya adalah benda yang berbeza.

          Saya langsung tak tahu apa-apa perkambangan kawan saya yang seorang ni. Dia dekat mana?? Langsung saya tak tahu. Entah-entah dah berpindah ke planet lain. Hahahaha...entah apa-apa yang saya merepek.

          Berbalik kepada cerita utama. Nak cakap stalk, entahlah...boleh jadi stalker besar kot kalau macam ni... Hmmm...mengarut lagi.... Stalk punya stalk, still tak tahu apa-apa. Nak stop. Boleh aja.

          Tiba-tiba......Jeng jeng jeng...Ternampak something di muka buku. Amat memeranjatkan apabila tengok dia dalam senarai pelajar yang mengambil bidang yang sama. OK, sekarang saya dah jadi confuse. Tidakkah dia membazirkan waktu dia???(Statement ni sekadar pandangan peribadi di atas sebab-sebab tertentu yang tidak boleh didedahkan, maaf...)

          So, dah sama aliran, bukan???? Tunggu apa lagi???? Speed that gear up!!! Tak pernah ada kata terlambat!!! Cerita, novel, movie memang tak semuanya betul, tapi kadang-kadang ianya diadaptasi dari kisah sebenar. Kadang-kadang ia diciptakan bukan untuk membuat kita khayal, tapi supaya kita mengambil yang positif dan mengorak langkah untuk lebih maju ke hadapan...


          So, jom kita belajar bersungguh-sungguh! Bak nasihat yang pernah diberikan oleh pengetua di sekolah menengah dahulu, "Masa sudah semakin sempit, tapi masih lagi sempat" Bak moto hidup yang diambil dari cerita "HARD WORK will definitely be rewarded. The rest is to BELIEVE IN YOURSELF!!!" Set the fire up and strive to be the best!! GOOD LUCK!! And, HAPPY RAMADHAN!!!

Wassalam....
(Pic credit to Mr Google)

No comments:

Post a Comment